brott & sådant, åsikter tack! :)

Sa ju tidigare att jag skulle skriva ett lite vettigare inlägg.

Ni vet att det snackas mycket om våld och så dära? Det händer saker hela tiden, folk blir slagna hit och dit, folk mördas, ja ni vet. Många av sakerna händer ute i centrum och oftast på kvällar, då knappt ingen är ute. Ni vet att tjejer ska ju ej gå ut sent på kvällarna där det är mörkt pga att dem kan bli våldtagna osv, att äldre människor ej vågar vistas i stan ex för att dem kan utsättas för rån och sådana saker, okej det kan hända vem som helst, men det är väl lättast att ge sig på äldre, dem är ju kanske lite mera försvarslösa? Det är ju absolut ingenting man ska göra, ni förstår vad jag menar. Så istället för att vistas ute på kvällar/nätter sitter folk hemma, där händer ju mest troligt ingenting.

Ju mindre folk det är utomhus den tiden på dygnet, desto mer risk är det ju för att något ska ske. Så istället för att sitta hemma och skydda sig själv bör man ju vara ute, alla borde det, ju mer folk det är ute desto mindre brott kanske sker. Då kan man ju skydda andra personer samtidigt.

Så vi säger att tjejer ej ska gå på mörka platser, tillexempel parker sent på en lördag kväll för att det finns risk för att någon vill våldta eller misshandla henne, ifall att det skulle vara sjukt mycket folk dära så skulle ju ingen göra någoting. Vem gör det medans massa andra ser på? Vem rånar/ slår ner folk mitt på gatan om det är massor med folk runt om? Det är ju endå ytterstsällan det händer, klart sånt sker, folk runtom kanske inte alltid ingriper vid sådana tillfällen.

Så för att minska brottsligheten överallt så borde fler människor vara ute om kvällarna, man gör ju en god gärning! :)

Jag själv tycker att det är endå smart tänkt.
Jag har fått massor av inspiration till detta från mitt prov idag, där fanns det en text som handlade om detta.
Jag kanske inte skrivit så jätte bra om det, men jag hoppas att ni förstår vad jag vill få ut av det.

Lämna gärna era åsikter, det är ju alltid kul! :)



Bild från google.

Kommentarer
Postat av: oskar

du är väl med och tävlar om 300 kronor i bloggen?

http://oskhar.blogg.se

2009-02-04 @ 07:13:13
URL: http://oskhar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0