Från Luleå till Örnsköldsvik och tillbaka, tors-söndag

Hej på er alla älskade! Måste få börja med och säga hur glad jag blev när jag såg att ni fortsatt kommentera trots att det varit lite dåligt på update fronten, tusen tack och tusen tack till alla er som röstat på mig som veckans blogg, jag uppskattar det riktigt mycket, men det är inte nog mycket röster ännu för att jag ska vinna, behöver ca 6 röster till här! för att vinna. Offra några sekunder på en röst på mig? snälla! :)

Min helg har varit riktigt nice. Kan väl snabb gå igenom vad som skett;

Torsdag; For från Luleå vid 5 halv 6 tiden, på eftermiddan. Somnade i Piteå, vaknade när vi parkerade bilen på en mack i Skellefteå. Sen for vi vidare, stannade till vid en strand, Salusand(?) Sjukt fint där. Stranden är jätte lång + att det tydligen är långrunt. Bilder kommer. Efter det for vi direkt till Övik. Tror att vi for genom stan då på kvällen, bara för att se hur det såg ut. Och deras stora skidbacken, nivet sån dära som man hoppar i, ni får se sen. Fick iallafall ont i magen av att titta på den, huvva.
Kom fram till Tobbas mor, fikade lite kvällsfika sen chillade vi ett tag, sen sov vi.

Fredag; Vaknade vid 9 eller 10, duschade, fikade och så. När jag börjat sminka mig säger de att vi måste fara, för att Gun har en buss att passa, fick stressa på mig mascara(stavning) sen var det bara att springa ut, skorna tog jag på mig ute. Vi for iallafall till stan, mamma, jag, syster och Tobba. Vi gick till galleriorna, mycket fräshare än hemma i Luleå. Fast dock mindre tror jag. Och de hade inte Gina tricot :( De kommer till hösten, då ska jag tillbaka! Hittade faktiskt ingenting förutom ett läppstift, härlig färg. Efter vi varit klart på stan for vi för att testa Burger king, första gången för oss. Eller ja, mamma och Tobba käkade där i turkiet, men det är ju inte samma sak. Det var helt okej, men det var rätt så smaklöst, det gick ju ner. Skulle absolut inte välja att äta där om jag inte måste. Så Burger King i Övik får väl 3 "stjärnor" av 5 möjliga. Efteråt for vi hem till Gun och vad vi gjorde där har jag ingen aning om. Senare mot eftermiddag/kväll tog vi en promenad ner till stranden nedanför, oj vad fint det var, endå lite ruttet, men endå mysigt. Och oj vad vattnet var varmt. Men självklart hade man ju inga badkläder med sig. Påvägen tíllbaka fotade jag lite blommor och så. Vissa bilder blev bra, vissa inte.
Resten av kvällen tog vi nog det lugnt. Eller ja, Adam, Tobbas son, kom förbi en sväng och sa hej där på dagen, men han stack lika fort i princip.

Lördag; Vaknade väl vid 9 tiden eller så. Duschade, fikade, fixade mig. Sen skjutsade Tobba mig och mamma till Arnäs(?) där gick vi på Skokanonen och Ö&B plus Mica tror jag det hette. Jag hittade ingenting nu heller, tråkigt nog. Medans vi var inne på Ö&B kom Tobba med Adam. Så vi chillade runt där och så. När vi var klara på ö&b for vi till Willys och Lidl och sen till stan, hittade inget där heller. Adam handlade iallafall. Vi skjutsade hem honom och på vägen tillbaka hämtade vi upp Maja som var och träffade några kompisar där och då for vi til Gun och började med maten.
På kvällen såg vi iallafall Sommarkrysset, jag är en riktig höjdare på det, försök slå mig ;) Damn vad bra Dead by April var, omg! :D Nya favoriter. Lördagskvällen spenderades iallafall framför tvn.

Söndag; Klev upp efter 8 eller just vid 9. Duschade, fikade och sminkade mig. Väckte Maja och började packa ihop mina saker. Och nästan direkt efter det for vi, hann inte med annat då. Klockan 11 for vi mot något ställe, där bor iallafall Tobbas bror. Satt där i en timme. Fick igår reda på att Adam köpt Shutter shades på torget(?) tror jag, så vi for förbi där för att kolla, ingen stod där idag, ofc inte, det är ju söndag. Så då for vi hemåt istället. Stannade till på Strömsknallen, vilket skämt till butik, det totally sög där. Blä! Resten av vägen var väl som en bilresa brukar. Sov två gånger tror jag, om jag inte minns helt fel. Sov iallafall stora delar av sista biten hem, efter stoppet i Skellefteå för mat så sov jag därifrån till Antnäs här. Det är en bit iallafall. Vi stannade till i stan för att göra bort städningen, så nu slipper jag vakna jätte tidigt imorgon.

Det var väl allt från min tripp till Övik. Super mysigt ställe verkligen.
Såg du mig kanske?  Säg till isåfall.
På väg ner föressten så innan vi kom till Salusand så kom det tre killar på moped, två på en och en själv, de vinkade faktiskt! Och självklart vinkade vi tillbaka, så om du läser detta, Hej! :)

Inlägget tog ca 20 min att skriva, super snabba fingrar, nej! Naglarna fastnar mellan tangenterna titt som tätt.


Kommentarer
Postat av: patrik

åhh taack:D:)



Ser ut som du haft en bra vecka:D

2009-07-06 @ 00:06:33
URL: http://putteisback.blogg.se/
Postat av: Tobias

Visst är dom härliga :) gillar också rosa och turkos :D

2009-07-06 @ 01:06:09
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: patrik

HEj!:) allt bra?:)

2009-07-31 @ 19:48:24
URL: http://putteisback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0