att hjälpa till

Har nyss käkat, mätt som fan.  Och humöret är inte på topp..

Jag fick lära mig att hjälpa till hemma i tidig ålder, ganska tidigt iallafall. Hjälpa till med städa, laga mat, diska , tvätta osv. Nu är jag och min syster ensamma hemma i en vecka, jag får stå för att göra det mesta, trots att min syster är 13. Varför? Jo för att jag är äldre. Trots att hon kan göra allt som jag kan, men då fejkar hon och säger att hon inte vet hur spisen fungerar tillexempel. Det var iofs inte sant, men ett typiskt exempel på hur hon brukar låta. Och om man ska börja i 8an, så nog fan ska man veta hur en tvättmaskin fungerar, hur man lagar mat, hur man startar diskmaskinen, men icket..

Vad tycker ni? Hur mycket hjälper ni till hemma?

Om vi tar ett tillexempel, som kanske inte hör hit. Det är om man är 18 år tillexempel, och heter Alexandra "Kissie" Nilsson, hon vet inte ens hur man lagar mat? Där har ju något gått snett. Vid 18 års åldern ska man kunna sånt. Det spelar ingen roll hur mycket pengar man än tjänar, hur bortskämd man än är, man ska kunna sånt. inte sant? Okej man nu har råd att käka ute varje dag, men man ska väl kunna göra sånt som 10 åringar kan?

Okej, ska försöka bli av med detta dåliga humör, jag är på dåligt humör för att jag måste göra allt här hemma nu när min mor + låtsas pappa ej är hemma, då menar jag allt!

Hejs

Kommentarer
Postat av: Terese

Jodå jag hjälper till när dom behöver hjälp :)

Allt bra med dig?

2009-06-20 @ 20:21:15
URL: http://fantasidif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0