Stora stenträsk; Fredag

Kom till Vixi efter 4, kanske halv 5 eller så. Det hade varit en fyllskalle där, han hade visat snoppen, blä. Han hade även tappat sina löständer under husvagnen. Sen packade vi in i bilen och for iväg.


Vi kom fram efter 19 någon gång. Vi börjar ganska direkt kolla vilken stuga vi ska ha. Efter det så går jag och Vixi tror jag och barnen för att hämta ved, väl där måste vi börja såga och sedan hugga veden, vi var riktigt duktiga för att det var första gången vi gör det, jag tyckte att det var kul iallfall. När vi kommer tillbaka till platsen där vi ska vara så frågar vi ifall vi får starta elden, vilket vi fick, det gick bra!
 
Då var det dags för lite käk, hamburgare och parisare. Efter det bar vi in alla våra grejer i stugan (jag, vixi och sara), tror även att vi hedde i gång eld där så vi skulle få lite värme till kvällen. Sen bar det av ut igen för att göra ingenting, minns inte så mycket faktiskt från fredagen.

vår fina lilla kamin.

Vi gick en rundtur runt för att se vad som fanns, även en sväng ut på bryggorna för att knäppa kort.

Vixi och deras grannar kom förbi för att grilla med oss på kvällen, en mysig stund, med skratt åså. Yesyes. Och shit så många svängar det blev till dasset, minst två ggr i timmen. Vi gick och la oss vid 1,2, eller tre nångång, jag ch Vixi var vaken till iallafall 3, då vaknade Sara, då var det bara att gå ut och gå på toa, sen in igen, pratade en stund sen somnade Sara, sen jag, jag somnade nog av att Vixi pratade så sjukt mycket, ni ska bara veta, hennes mun var aldrig tyst.

Fotorunda;

fredags natten, riktigt tidigt, pisspaus, sol uppgång

vi hade ljus, det fanns ingen el

eld
vatten bilder;

massa bilder tagna på fredag

fredag natt;

jag & jag, spillde lite vatten, dassen och vägen man kmmer på när man åker dit.

Blev lite i o ordning, men det gör väl inget.
Alla bilder är mina, om ni ska ta de, fråga först!
Och alla bilder är klickbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0