Stenträsk - vad har hänt? OBS! MYCKET TEXT!

Fredag;
Efter skolan blev det stressigt. Skulle ju hem och hinna packa klart. Slutade klockan 2, kvart i 3 hade jag hunnit duscha. Duschade i torsdags kväll för att slippa duscha på fredag morgon, så jag hann hem och duscha, packa ner de sista. Håret var oborstat och sminket var kvar, tvättade aldrig bort det.
Gick till Vixi, då var det bara att packa in i bilen och börja bege sig mot Stenträsk. Stannade på Konsum och Ica för att handla, bl.a godis, höhö. Sen for vi.
Efter lite mer än 1 timme (tror jag) var vi framme. Å efter att ha suttit i en varm bil så var det riktigt kallt att kliva ut ur bilen. Vi gick till våran stuga, jag sara och Vixi. Lämnade våra saker sen gick vi ut till de andra. Satt vid elden. Efter ett tag kom de som Camilla & Jimmy kände. Bland andra Alexander & Gustav. De äldsta som vi pratade med. Fast endå små. Vi käkade middag åså.
Sen så ja, rajtan tajtan typ. Fyfan säger jag bara! ;)
Och när man kommer till sovdelen så är det inge skoj.
Nivet, stugorna går ej på el, inte på något sätt. Så vi var ju ofc tvugna att elda i kamin, när man först eldar blir det riktigt varmt i stugan, på gränsen till för varmt, men när man somnat och elden slockat så blir det iskallt på 1 sekund. Så man låg och frös tills någon ides slå på ny eld, eller tända heter det kanske. Så fick man hålla på hela natten.

Lördag;
Vi vaknade omkring 8 halv 9 något, trötta efter gårdagen, iallafall jag. Det var bara att hoppa i kläder och sen gå på dass, utedass ja och äta frukost. Resten av dagen satt vi mest vid elden med alla de andra, pratade och chilla.
Var enhel del med lilla Lova också.

Ja egentligen, lördagen var typ trist, vi gjorde samma sak hela dagen, gick till stugan då och då och elda, satt ute och så.
Kvällen var lite samma som fredag, men av säkerhetsskäl berättar jag ej om det.
Ja ett stort plus var dock att det var massor med killar, men eftersom att jag inte var påverkad så pratade jag ej med de! ;) haha. Ne men de syntes knappt till, jag behöver inte vara påverkad för att våga, men de höll sig i sina stugor mest. En kille fick vi iaf se lättklädd, i kallingar och t-shirt, springandes förbi oss. Hoppas han hörde vad jag sa! Nog om det.

Lördag natten var värst av alla nätter i mitt liv. Fyfaan säger jag bara! När vi kom in i stugan efter att varit ute med Gustav & hans kompis Johan, så var det äckligt varmt inne. Ni vet så att man knappt kan andas. Jag skulle iallafall få sova i sängen denna natt, tack vare Jimmy. Ja vi alla gick och la oss, Sara klagade som fan på att det var varmt. Jag slumrade till och vaknade av att det var äckligt varmt, tog man på utsidan av sovsäcken brände man sig i stort sett. Jag bytte plats med Vixi då det var svalare på golvet. Då kände jag att jag var helt blöt, fy äckligt! Vi öppnade dörren, satt ute i linne och trosor. Men herregud, har aldrig svettats så mycket, jag lovar att det var värre än 60 grader där inne. När vi väl fått ner temperaturen lite kunde vi somna, men vaknade såklart av att det var iskallt. Så i flera timmar sov vi utan eld, säkert minus grader. Mina fötter var is på morgonen.

(förlåt för oinstressant snack!!!)

Söndag;
Sanna väckte oss genom att hoppa på bron, banka på dörren och leva rövare utanför vid 10 tiden. Då låg vi och drog en liten sekund sen gick upp. Drack varm choklad till frukost, det behövdes verkligen och sen gick vi till våran stuga och packade ihop alla saker. Och sjävklart så skulle Lova med vart vi än gick, iallafall när jag gick iväg. Så det tog några extra minuter att gå mellan alla ställen och skulle vi hämta vatten skulle hon bära kannan och allt. Men söt är hon och trots allt bara ca 1,5 år! :) Iallafall så packade vi ihop grejerna i stugan och medans vi höll på ville hon inte vara kvar där, så jag tog med henne ut för att gå med henne till husvagnen, då var det en kille som tittade jätte mycket och log =D höhö. Ne men ja.
Vi packade och drog i stort sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0