erbjudandet..

Fick kontakt med en tjej från Elfenbenskusten, i västra Afrika. Tänkte bara visst, en tjej som vill ha kontakter, typ chattvänner från olika delar av världen. Tills jag fick mail nr 2 av henne. Då började jag fundera..

Utdrag från mailet:
"Jag har min fars kontoutdrag och dödsattest här med mig som jag ska skicka till dig senare, för när han levde han deponerat en viss mängd pengar i en av de ledande bankerna i Europa som han använde mitt namn som de närmast anhöriga, är det aktuella beloppet 5,7 $ (fem miljoner sjuhundra tusen amerikanska dollar). Så jag kommer vilja att ni hjälper mig att överföra pengarna till ditt konto och från den kan du skicka lite pengar för mig att få min resa handlingar och flygbiljetter för att komma över att träffa dig. Jag höll detta hemligt från människor i lägret här, den enda personen som vet om det är pastor eftersom han är som en far för mig."

Vilken normaltfuntad människa skriver sånt till en människa man inte känner, 5,7 miljoner dollar liksom!?
Men dock märks det ju att mailet är översatt i typ googleöversätt, står dock med en engelskversion i slutet..
Men endå, jag tror inte på detta, det är ju hur lätt som helst att lura folk via datorn åså.

Dock hade ju dom pengarna inte suttit helt fel hos mig, men asså nae!

Kommentarer
Postat av: rosa cykel

Gå inte på sånt där, dom vill ha konto nummer för att rensa det eller något annat skoj. du ska få dom pengarna av mig när jag blir rik istället :)<3

2010-12-19 @ 03:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0