crazy dogs

Helluuu =) Drog ut och solade tidigare idag, de var över 20 grader och solit, men satan va de blåste. Satt en kvart ungefär, sen kom brorsan förbi å vi pratade lite. Såg två lösspringade hundar, som jag vet inte är å leka med. En irländsk varghund och en schäfer. Eftersom att jag vet sedan tidigare att hundarna är aggressiva så håller jag mig gärna borta.

De sprang över till ett husområde å börja skälla på någon hund, så kom de mot mig å brorsan ett par gånger, så vi gick in. Då vi såg de utanför deras bostad sprang de iväg hörde att det var någon som skrek rätt mycket, då hade den irländska varghunden attackerat tjejen.. Brorsan ringde polisen men de hade redan fått in flera anmälningar och en bil var på väg.

Jag, Sara, Sanna & brorsan gick upp på gården ovanför för att se var hundarna var, då hade en kvinna fångat in schäfern och sen även lyckats få fast varghunden, tur de! Så kom polisen å alla gav sina versioner av de som hänt.

En av ägarna gick förbi så jag passade på att gå ut och prata lite med honom. Sa åt honom att de har varit å tagit hans hundar. Han svor lite grann och sa att hundarna själv kan öppna dörren till altanen det är därför de smitit. Men då när jag sa att hunden bitit mot en tjej så sa han att han tyckte att om det var på de viset att de var lika bra att polisen tog de.

Kan inte förstå att folk som inte kan uppfostra sina hundar ska få ha hundar!  Jag blir upprörd när sånt händer.  Dessa hundar har tidigare varit på tre personer, då en blev biten i armen. Alltå, tänk om det hade varit så att det varit en liten unge ute just då? På vårat bostadsområde är det alltid mycket barn ute, stora som små.. Hur ska de kunna försvara sig mot en hund lika stor som en liten ponny? Nä huvva, sånt borde inte få ske... Jag tycker att hundarna ska avlivas och att ägarna inte ska ha rätt till att skaffa fler hundar. Enligt mig hänger det på ägarna att uppfostra hundarna rätt och ha pli på de och om fallet inte är så så ska man helt klart anpassa hemmet så att hundarna inte kan smita ut!
Vad tycker ni om såna här händelser? Hänger det på hunden själv eller på ägaren?


bild från google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0