föreläsning

Hej på er ur gulliga människor! Blev ingen uppdatering bara för att jag hade kommit försent isf.

Första dagen på denna kulturvecka. Började väl med samling med gruppen sen gick vi till aulan, för där var det föreläsning. Föreläsningen hölls av Kjell Kampe, personligen tyckte jag verkligen att det var bra. Det höll på i 1 och en halv timme, kändes inte som det. Han berättade lite om ett annat land, och om jag förstog det rätt så var landen påhittat, men det hette iallafall TadzMekistaN. Han pratade liksom om hur man uppfostrar barn,språk,kultur mm. Man pratade tydligen ryska där i det landet, så han började med att skrika på ryska ,(till oss) STÄLL ER UPP! Så alla typ gjorde det. Så skulle man stå helt rakt, sen fick vi sitta, man fick inte sitta med benen i kors, eller nå, sen kom han fram till mig, sa åt mig högt att jag skulle ställa mig, så var jag tvungen att säga på ryska Jag heter Hannah! Jag fick inte sätta mig ner förens han sa det, sen kom han tillbaka till mig en gång till då sa han igen att jag skulle säga det, och sen fick jag fråga Miriam på ryska; Vad heter du? Och så svarade hon.. Det var jätte kul endå, fast ni ska veta att han inte gav sig, vissa ville ju verkligen inte ställa sig upp, men han skrek typ åt dem! :D haha, fast det var ju på skämt så. Men jag tyckte att allt han pratade om var bra. Sen bombade han Luleå, haha, det var kul! :D Efter sista föreläsningen för eleverna så gick jag och Miriam dit, ställde lite frågor och så, till våran tidning, då gav han oss även visitkort och sa att vi skulle tipsa andra om honom, så ifall ni vill ha kontakt med honom säg till! :D Han far jätte gärna till andra skolor och föreläser, han har ju faktiskt hållt på 12-15 år så han verkar gilla det han gör. Han är bra på att bryta på språk, han kan underhålla folk. Han kan sin grej helt enkelt! :) Han är helt svensk, men är väldigt intresserad av språk så han kan ryska väldigt bra.


Kjell Kampe

(bild från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0