årets enda luciatåg avklarat.

God morgon, för vissa.

Igår kväll fick jag ett samtal av grannen, som då befann sig på Arlanda att de missat flyget till Luleå, för att planet från Marocko var försenat. Då skulle de ta ett annat flyg till Skellefteå, hennes sambo samt syster skulle köra å hämta de, med tanke på att alla tre barnen var hemma,9, 7/8 och ca 1 år var hemma frågade de ifall jag kunde komma å sova där med de, vara barnvakt.
Visst tänkte jag, de skulle ju endå sova. Lillen vaknar till å från så då ger jag han välling, då somnar han om.
Men sen börjar han skrika så då tar jag upp han ett tag, sen lägger jag han i sängen då somnar han igen! Skönt, trodde att han skulle vara vaken å skrika hela natten.

Gick iallafall å la mig tjugo över 12, trött som bara den. Då vaknar han till under natten, får välling å somnar.
Kom hem efter 6 på morgonen då jag skulle på Luciatåg, för 4orna, Vixis lillasyster, klockan halv åtta.
Så det var bara att duscha, fixa mig å äta.

Nu börjar jag ju inte förens 11.10, bussen går tjugo i 11. Så jag har ca 30 min kvar att ta det lugnt.

Ikväll är det IDOL final, den får ni INTE missa, visst? KOM IGEN ERIK!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0