Schindlers list.

Hej på er.

Jag har just nu jätte tråkigt, ska nog vara med Crille på en stund. Annars vettefan, ska iallafall se Top Model ikv.

Idag var som sagt skolan riktigt slapp. Såg film från klockan 10 till ca 13.10/20. Rätt okej film endå.
Alla satt typ med chips påsar och gluffsa i sig, och jag och miriam hade vindruvor! :D Jag fattade inte så mycket av filmen, det kändes som att det fanns två av samma person, vilket det inte gjorde :P Men tillslut fattade jag lite iaf när dem förklarade för mig. Vi hann dock inte se klart allt, vi hade idrott senare så.  Egentligen skulle det ej blivit film idag för min SO lärare var sjuk, men alla blev typ galna så vi ringde henne, hon sa att vi ej fick se den idag. Men då typ sket vi i det så vi gick och frågade en annan lärare om filmen så lånade vi ett klassrum och satt och såg i stället.

Sen på återsamlingen så skulle vi typ välja vad vi ska göra under hela kulturveckan, jag,isabell och miriam valde i första hand Textilslöjd, andra hand Mat och bak och i tredje Bild och form. Jag är inte så positiv till denna veckan,´den är bara knäpp och jobbig! Det fanns väldigt dåligt med olika saker man kunde välja, förra året var det mycket bättre. Men det är bara och bita ihop! :)

Friluftsdag nästa vecka tror jag, man får välja en rad olika aktiviteter, man ska ha skrivit upp sig på någon sak innan fredag, jag har inte ens tittat på listan, får göra det i morgon typ.
Imorgon är det nästa Nationella provet, Uppsats, ser inte fram emot det direkt, sitta i typ hundra år och skriva en uppsats. Ni måste önska mig lycka till! Det hjälper jag lovar! :D
Vilken tid gör ni erat Nationella imorgon & hur länge håller ni på med det?

Det var väldigt länge sedan jag var på en Matte lektion, senast i torsdags, vi hade matte i måndags, då hade jag idrott så jag missade det, igår hade vi nationella då. Och idag fanns ingen chans att jag kunde välja matte, pga filmen. Känns som att jag ligger efter as mycket. Och i morgon tror jag att jag missar matten, detta suger ju! Jag kan heller inte ta hem och jobba för att jag behöver genom gång med det jag jobbar med nu typ, det löser sig nog till slut.

Det blev ett ovanligt långt inlägg, men det måste man ju bjuda på ibland.
Jag har inga planer för i helgen, har ni? Jag får absolut se vad som händer och sker, kanske åka till ikea, men det blir inte av. Jag har ju tjatat om det sen efter jul och än har det inte blivit av. Annars tar jag det bara lugnt med Crille skulle jag tro. Det har faktiskt  tagit lång tid att skriva detta, jag har typ gjort annat emellan. Nu säger jag stopp!

Shindlers list:

Filmen handlar om förintelsen under andra världskriget och skildrar hur den tjeckiska fabrikören Oskar Schindler köpslog om judiska arbetare för att rädda dem från att skickas till förintelseläger.


Någon som sett?


Kommentarer
Postat av: Jackeline Perez

Lycka till imorgon ;) puss!

2009-02-04 @ 19:40:54
URL: http://perezjackeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0