Pröva eller prova?

Vad heter det egentligen om jag tex säger;
"Jag ska pröva/prova den hära klänningen?"
Jag har faktiskt ingen aning, jag brukar skriva prova ibland och ibland pröva.

Jag är fortfarande sjuk, min hals är nog värst idag tror jag.. Jag vaknade iaf halv 10, på 20 min hann jag faktiskt;
Duscha, det tog 5 min
Klä på mig, ca 5 min
Borsta håret och tänderna, ca 5 min
Och sedan slänga i mig yoghurt, jag verkligen slängde i mig det, jag höll på att spy.
+ att ta på mig jacka, skor och tjocksockar, jag har aldrig stressat så mkt:p
Varför?; Jo för att jag vaknade halv kanske 25 över 9, skickade sms till vixi, frågade vad hon gjorde, hon skulle visst iväg med sin mamma till banken och dollarstore, hon frågade ifall jag ville följa, vi båda är sjuka så. Jag skyndade mig som en tok, och kom dit precis när hennes mamma gick ut genom dörren! :D Jag hade tur, sen skulle vi även vänta på Malin, Tilda och Lucaz, vet ej ifall han nu stavas så, skitsamma! Så jag hann precis.
Men imorron ska jag verkligen till skolan, no matter what. Jag har missat nog mycket tycker jag.
Nu ska jag iaf gå till vixi igen. Men jag kommer iaf hem före 8, det är ju top model ikv :P

Tills dess får ni ha det så fint!
Puss

Kommentarer
Postat av: Joakim

Prova låter jävligt rätt ;D

2010-01-07 @ 14:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0