Siknäs, 24-26/7

Som sagt, i Fredags for jag med Vixis familj till Siknäs, byn som de bodde i tidigare, där de har släkt kvar. Det tar ca 45 minuter att köra dit och det ligger i skogen. Trevlig by.

Vi började fara mellan 16-17 tiden på fredags eftermiddan, Var framme vid kanske 18, minns dock inte när vi for så det kan jag inte riktigt svara på. Vi grillade, inte vi, men Jimmy iallafall, mästarn typ! haha.
Det var iallafall sjukt gott. Vi var ute stora delar av kvällen då hann vi även samla på oss en maaaaassa myggbett, 24 st på bara smalben +  fötter. Vi tog en promenad i en del av byn under kvällen, inte i bästa skick dock, hann se massor med kossor och en häst som Vixi sa att jag inte fick klappa för att den var på någons gård, vem bryr sig? :D
Inget speciellt hände väl, eller jo, kvällens roliga var väl att när vi skulle pumpa upp min madrass, Jmmy pumpade, så gick ena handtaget sönder, efter någon sekung gick nästa av den lossna hela pinnen, haha! Så han satte sig i bilen, for till Vixis morbror och pumpar, när han kommer tillbaka så har han lagt madrassen på taket och höll i den i handen bara, såg rätt roligt ut, hehe! 
Sen la vi väl oss efter ett antal timmar, i ett tvåmanna tält, jag och Vixi, varmt och trångt och vääldigt irriterande ljud.

Lördag;
Vi vaknade säkert vid 9 10, trötta efter gårdagens bravader. Gick upp tll huset och åt frukost sen tror jag att vi spelade Nintendo wii, sjukt skoj. Man hade träningsverk på söndagen, hehe. Vi spelade Wii sports och Wii Hannah Montana dans nånting. Jag vill också ha ett Wii, ge mig ett! :D
Resten av dagen bestod väl att chill, gick på promenader, hoppade studsmatta var ute, spelade och sånt. Inget speciellt faktiskt. Eller ja, vi for till något sandtag där alla ungar körde cross/fyrhjuling.

Glömde att berätta dagens roligaste! Vi for till en badstrand, de mindre barnen badar, jag och Vixi går ut på bryggan, vem kommer? Jimmy, Vad händer? Han knuffar i Vixi, så jag skriker och springer bort från bryggan för att slippa åka i.
Sen kommer hon upp och då frågar Jimmy mig om att om han håller i Sara så tar jag ut hennes mobil ut shortsen, sagt och gjort. Han kastar dock aldrig i henne, jag ger tillbaka mobilen, hon stoppar den i fickan... DÅ.. tar Jimmy henne och kastar i henne också, jag får panik å börjar söka hennes mobil och när hon kommer upp känner hon i fickorna, där var mobilen! Haha..
Man får hoppas att den klarar sig.

Söndag; Vi vaknade vid 10 11, åt frukost, spelade Wii, hade tråkigt. For hem och tråkade.
Inget annat hände i söndags typ.


Middag på fredags kvällen, herreminskapare vad gott.
Potatisgratäng, grillad kyckling och sallad!


I detta hus bodde Vixi och hennes familj då de bodde i Siknäs, nu bor hennes morbror där.


Kossorna fettade på rejält i hagen, de åt hela tiden, dålig mobilkamera.

Lördagens outfit tror jag, eller nej, fredagens.


alla barnen, inklusive Sara, den stora tjejen.

Vi var ner på stranden på lördagen!

Hannah Montana dansspel på Wii!

Det får duga. Ha en trevlig natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0